Aromatherapy - Bagaimana Grapefruit Minyak Digunakan oleh Aromatherapists

Aromatherapy - Bagaimana Grapefruit Minyak Digunakan oleh Aromatherapists

Limau gedang mempunyai sejarah yang panjang; ia asalnya dipercayai berasal dari lain Pomelo buah-buahan (cistus grandis) yang telah berkembang di seluruh Asia di mana ia masih sangat popular hari ini. Dalam biji awal 1800-an telah dibawa ke Hindia Barat oleh pelayar; kemudian pada abad ke-ia diperkenalkan ke Amerika Syarikat oleh peneroka Sepanyol, di kadang-kadang ia adalah merentas didebungakan dengan oren untuk menghasilkan apa yang kita panggil limau gedang. Ia masih berkembang di Amerika, kebanyakannya di California, Florida dan Texas. Kebanyakan minyak pati yang dihasilkan daripada grapefruits sekarang, berasal dari negeri-negeri ini, Brazil dan Israel.

Pada asalnya Limau gedang sangat popular untuk buah-buahan berair yang menyegarkan dan C Kandungan vitamin yang tinggi telah diiktiraf sebagai mempunyai ciri-ciri untuk penyembuhan penyakit berjangkit.

Minyak yang dihasilkan daripada kulit limau gedang dengan ungkapan sejuk (memerah) mempunyai segar, limau bau tajam tetapi manis

Minyak ini menggabungkan dengan baik dengan banyak minyak lain yang termasuk clary bijaksana, bergamot, fankincense, melati, lavender, Jintan saru, rosemary, Cypress, Adas, kayu putih, nilam dan neroli.

Minyak geranium mempunyai ciri-ciri yang berguna, di peringkat tertinggi ia bertindak sebagai perangsang, tonik dan kesan umumnya menaikkan semangat pada emosi. Ia juga bertindak sebagai anti kemurungan, diuretik, antiseptik dan astringen dengan sifat-sifat anti-bakteria dan detoksifikasi hartanah also.These menjadikan ia sesuai untuk merawat jerawat, kulit, penghadaman, hati dan pundi hempedu masalah berminyak dan sesak, pengekalan cecair dan kandungan vitamin C yang tinggi menjadikan ia berguna untuk sistem imun membantu tubuh daripada batuk dan selesema. Ia sering digunakan untuk mengubati Keletihan dan membantu dengan masalah pengeluaran dadah.

Mempunyai keupayaan untuk campuran dengan banyak minyak lain, limau gedang minyak pati adalah popular untuk menggunakan dalam bilik mandi, sebagai minyak urut, dalam pewangi dan produk penjagaan kulit dan sesuai apabila digunakan dalam vapouriser atau hanya semangkuk air panas, ia boleh bertindak sebagai yang fragrancer bilik.

Minyak limau gedang mempunyai jangka hayat yang singkat; ia hanya mengekalkan sifat-sifat terapeutik untuk purata enam bulan, walaupun disimpan dalam keadaan yang ideal.

Jika tidak, ia diiktiraf sebagai minyak pati yang selamat dan berguna.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar