Tusukan luka di Kaki Kuda Boleh Membawa kepada Kepincangan

Tusukan luka di Kaki Kuda Boleh Membawa kepada Kepincangan

Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk melihat tusukan luka di kaki kuda, kerana mereka pergi berkaki ayam atas tanah yang tidak rata dan sering berbatu. Dan mana-mana luka tusukan, bukan sahaja dalam satu kaki kuda, boleh menyebabkan masalah. Tetapi Kepincangan yang berpotensi adalah bimbang jika ia dalam kaki.

Luka tusukan boleh membawa jangkitan juga. Ini boleh menyebabkan bernanah. Bernanah boleh mengambil masa untuk sembuh itu. Semua ini bermakna downtime untuk kuda anda.

Setelah menetapkan bahawa kuda anda mempunyai tusukan luka di kaki, apa yang anda boleh lakukan?

Itu bergantung kepada berapa lama ia berlaku. Jika ia baru-baru ini - jam atau beberapa hari yang lalu, segala-galanya mungkin akan diselesaikan dengan segera jika anda merawat kuda anda dengan ubat Ledum homeopati.

Haiwan, dan kuda adalah tidak terkecuali, sangat dengan selamat dari apa yang mereka perlukan. Jika Ledum adalah ubat yang betul untuk menyelesaikan isu ini, apabila anda menunjukkan kuda anda botol, mereka akan cenderung untuk menjilat, menggigit itu, melihat expectantly pada anda atau dengan cara lain, menggunakan bahasa badan, menunjukkan mereka fikir ia adalah besar idea. Jika ubat ini tidak mungkin menjadi satu yang betul, kuda anda akan cenderung untuk berpaling.

Perlu diingat, bahawa jika anda tidak pernah meminta pendapat kuda anda sebelum ini, mereka mungkin mengambil sedikit masa untuk membiasakan diri idea. Tetapi apabila mereka tahu mereka mempunyai input, mereka akan menjadi sangat terbuka dan memberi isyarat jelas, jika anda melihat keluar untuk mereka.

Jika luka tusukan adalah lebih daripada beberapa hari, ubat homeopati Hypericum adalah lebih cenderung untuk menjadi orang penyembuhan.

Apabila memaparkan kuda anda botol, untuk input mereka, berhati-hati. Anda tidak mahu mereka terbawa-bawa dan menggigit botol, terutamanya jika ia kaca. Kedua-dua ubat-ubatan ini, jika mereka juga menunjukkan, mempunyai potensi untuk menyelesaikan segala-galanya, termasuk kemungkinan tetanus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar