Herba dapat membantu menghilangkan kulat kuku

Herba dapat membantu menghilangkan kulat kuku

Jika anda mengalami kuku jari kaki atau kulat kuku, anda tahu bagaimana memalukan ini terjadi dan bagaimana degil ia adalah untuk menghilangkan. Herba untuk kulat kuku boleh membantu dengan menyokong keupayaan semulajadi badan untuk mengekalkan keseimbangan sistemik Candida (yis) peringkat, mengimbangi tahap pH dan mengekalkan sistem penghadaman yang sihat dan metabolisme.

Masalah yang paling besar dengan isu ini sedang menangani ketidakseimbangan dalaman yang yang terlibat dalam kemunculan kulat di bawah kuku. Keadaan ini biasanya bermakna bahawa terdapat jangkitan kulat sistemik dan fungsi sistem imun yang rendah adalah punca. Pada masa ia menjelma sebagai kulat kuku, jangkitan dalaman telah aktif untuk beberapa ketika.

Sudah tentu terdapat ubat-ubatan preskripsi untuk kulat kuku, tetapi mereka terkenal keras pada hati dan boleh datang dengan beberapa kesan sampingan yang tidak menyenangkan. A semula jadi, pendekatan yang menyeluruh untuk menyembuhkan kulat kuku melibatkan pengukuhan sistem imun dan menghapuskan kulat dalaman atau ketidakseimbangan yis dengan herba untuk kulat kuku, dan juga merawat kuku dengan minyak anti-kulat semulajadi.

Kulit pau d'Arco merupakan herba yang terkenal dengan ciri-ciri anti-fungal. Herba ini juga dikenali kerana potensi untuk menyokong antioksidan dan mengekalkan tahap yang sihat bakteria dalam saluran pencernaan dan di seluruh badan. Kajian penyelidikan telah membuktikan pertumbuhan menghalang kulat dan bakteria kesan kulit dalaman dari pohon arco pau d'.

Kuku yang terlibat juga boleh dirawat secara terus dengan dicairkan minyak aromaterapi penting. Teh minyak pokok, lavender dan serai minyak pati menyokong kesihatan katil kuku dan pertumbuhan kuku yang sihat serta alamat penyerpihan biasa dan perubahan warna kuku.

Herba untuk kulat kuku boleh membantu untuk berjaya menghapuskan masalah di mana hanya menggunakan ubat topikal biasanya tidak mencukupi. Pendekatan dua langkah untuk meningkatkan sistem imun dan menggunakan minyak pati secara langsung pada kuku akan meningkatkan peluang anda untuk menyelesaikan isu secara kekal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar