Heart Burn Asid Reflux Bantuan

Heart Burn Asid Reflux Bantuan

Apabila ia datang untuk pedih hulu hati dan melegakan refluks asid kita semua mahu ia sekarang. Sensasi pembakaran yang berlaku di dalam dada kami berhampiran tulang dada tidak hanya mengganggu tetapi juga menyakitkan. Kami akan melakukan apa sahaja untuk mendapatkan keselesaan segera untuk masalah ini. Berikut adalah beberapa tips yang mungkin membantu anda untuk mendapatkan bantuan sementara dan meringankan kesakitan dan ketidakselesaan yang dikaitkan dengan refluks asid.

Menonton apa yang anda makan dan makan di bahagian-bahagian yang lebih kecil 5-6 kali sehari. Apabila kita makan terlalu banyak pada satu duduk tekanan di dalam perut kita boleh mempunyai kesan ke atas asid perut kita. Faedah sampingan kepada ini adalah anda mungkin akan kehilangan berat badan kerana badan anda boleh membakar kalori lebih cepat.
Menjauhkan diri dari makanan-makanan yang anda tahu menyebabkan anda mempunyai asid senak. Ia tidak masuk akal untuk sengaja meletakkan diri anda melalui kesakitan dan ketidakselesaan hati membakar jika anda tidak perlu.
Jika anda mengalami senak asid minum satu sudu teh cuka atau mustard (cuka terutamanya yang) untuk kelegaan cepat. Atau meletakkan satu sudu teh baking soda ke dalam segelas air dan ia akan meneutralkan asid.
Cuba gula-gula getah untuk masa yang singkat. Ia akan mendapat air liur anda akan dan menarik perut anda ke dalam menghasilkan jumlah yang betul asid untuk mencerna makanan anda dengan betul dan memberikan anda pedih hulu hati sekurang-kurangnya sementara dan bantuan refluks asid.
GERD boleh menjadi masalah yang sangat berbahaya dan saya akan mengesyorkan anda melihat penjagaan kesihatan anda jika ia telah mendapat di luar kawalan. Jika anda mengalami pedih hulu hati berulang maka beberapa tips ini adalah beberapa perkara yang semula jadi yang boleh anda lakukan untuk mencari kelegaan kepada masalah ini buat sementara waktu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar